İş

Ruh pilotları birleşme bloğu endişeleri arasında yeni roller arıyor

Spirit Airlines (NYSE:SAVE) pilotları, ABD’li bir yargıcın geçen ay havayolunun JetBlue Airways (NASDAQ:JBLU) ile önerilen birleşmesini engelleme kararının ardından aktif olarak başka bir yerde iş arıyor. Karar, Spirit’in geleceği hakkında belirsizlik yaratarak pilotları, işe alım görevlilerini ve departman kaynaklarını diğer havayollarındaki iş başvurularında artış bildirmeye yöneltti. Spirit Airlines CFO’su Scott Haralson’ın geçen hafta şirketin işçilik maliyetlerinde ayarlamalar yapmayı düşündüğünü söylemesi pilotların endişelerini artırdı.

Bu zorluklara rağmen Spirit’in bir sözcüsü, pilotların yıpranma seviyesinin olağandışı olmadığını ve bu yılki istifaların şirketin 2024 varsayımlarının altında olduğunu söyledi. Sözcü, Spirit’in geleceğine olan güvenini ve ekip üyelerinin refahına olan bağlılığını ifade etti.

Taşıyıcı, önemli pazarlardaki talebin düşük olması ve RTX’in Pratt & Whitney Dişli Turbofan motorlarındaki sorunlar nedeniyle birçok uçağın yere indirilmesi nedeniyle sürdürülebilir kârlılığa ulaşmada zorluklarla karşılaştı. Analistler, 3,8 milyar dolarlık birleşme anlaşmasının masadan kalkması durumunda Spirit’in ayakta kalma kabiliyetine ilişkin şüphelerini dile getirirken, bazıları finansal istikrar çabaları başarısız olursa iflasın bir olasılık olabileceğini öne sürüyor. Mahkeme kararının ardından S&P Global, Moody’s (NYSE:MCO) ve Fitch, temerrüt ve yeniden finansman risklerinin arttığını vurgulayarak Spirit’in kredi notunu düşürdü.

Spirit’in pilotları arasındaki gerilim elle tutulur düzeyde. Beş yıldan fazla deneyime sahip bir pilot, Delta Air Lines (NYSE: DAL), United ve American Airlines (NASDAQ: AAL) şirketlerindeki pozisyonlara başvururken, bir diğeri birkaç meslektaşının da seçeneklerini araştırdığını söyledi. Her iki pilot da isimlerinin açıklanmasını istemedi. Spirit’teki pilot sendika durum hakkında yorum yapmamayı tercih etti.

2024 yılında 2.000 pilot almayı planlayan United Airlines, mahkeme kararından bu yana Spirit pilotlarından gelen başvurularda artış gördü. Pilotlara yönelik iş piyasası iki yıllık işe alım dalgasının ardından soğumuş olsa da United, Delta veya American Airlines gibi havayolu şirketlerine geçişe duyulan ilgi, Spirit’in istikrarı konusunda artan endişelere işaret ediyor.

Pilotlar için kariyer geliştirme konusunda uzmanlaşmış ABD’li havacılık danışmanı Kit Darby, yakın zamanda birkaç Spirit pilotuna iş değişiklikleri konusunda tavsiyelerde bulundu. Darby, pilotların genellikle zor durumlarla karşılaşmadıkça şirket değiştirmediğine dikkat çekti.

Pilotların olası bir ayrılışı Spirit’in operasyonlarını etkileyebilirken, aynı zamanda havayolunun maliyetleri yönetmesine de yardımcı olabilir. Spirit’in 2023 sonu itibarıyla yaklaşık 3.500 pilotu bulunuyor. Geçtiğimiz hafta havayolu, geleceği hakkındaki söylentilere değinerek artan likiditesini ve birleşme etkilerine dayanma yeteneğini vurguladı.

Spirit, kapasite genişletme planlarını azaltarak ve pilot işe alma ve terfilerini yavaşlatarak mevcut duruma uyum sağlamak için halihazırda adımlar attı. Ayrıca yeni pilotların ve uçuş görevlilerinin eğitimini askıya aldı ve kabin ekibi üyelerine gönüllü izin teklif etti.

Havayolunun son işe alım duyuruları, gönüllü ayrılmaların işten çıkarma ihtiyacını önleyebileceği umuduyla bazı pilotları geleceğe dair belirsizliğe sürükledi.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu